Emotieve Therapie

Emotieve therapie.

Wanneer emotieve therapie

Als je pijn hebt van vastzittende emoties  en je dat op wilt lossen op een eenvoudige begrijpbare manier. Om je de kracht terug te geven om passend te reageren op nieuwe situaties en gebeurtenissen in plaats van reageren  op grond van gebeurtenissen uit het verleden. Heb je verdriet, boosheid, angst door bekende of onbekende oorzaken? Of kun je juist moeilijk bij je gevoel komen?  Emotieve therapie helpt je  gevoelens en blokkades weg te halen en de pijn op te lossen. Ook als je niet goed weet waardoor je problemen veroorzaakt worden kun je met emotieve therapie de regie over je leven weer terug krijgen.

Waarvoor emotieve therapie
Emotieve therapie is een krachtige therapie die je helpt vastzittende gewoontes, problemen en gedragingen te veranderen.  De therapie helpt je bij:
-terugkerende problemen;
-vastzittende gewoontes;
-problemen op werk en/of in relaties.

Waar kun je aan denken:
Wil je grip krijgen op je leven en de manier waarop je reageert op situaties?
Ben je overspannen, of heb je een burnout?
Of wil je af van de valkuilen waar jij steeds instapt, maar die iedereen om je heen al ziet aankomen?
Loop je steeds tegen dezelfde problemen aan op je werk of in relaties?
Reageer je op de automatische piloot en wil je daarvan af omdat je daardoor steeds in situaties komt die je niet wilt?
Heb je fysieke problemen waar je maar mee moet leren leven en vindt je dat moeilijk?
Heb je afscheid moeten nemen en kun je dat niet verwerken?
Heb je een ernstige dingen meegemaakt waardoor je niet goed meer functioneert?
Heb je dingen meegemaakt die je functioneren belemmeren, maar vindt je het moeilijk om deze dingen te vertellen?

Blijf je maar piekeren over allerlei zaken en lijk je niet los te kunnen komen?

Dit zijn voorbeelden van problemen waarbij emotieve therapie je kan helpen je leven te veranderen en weer te genieten, van richting te veranderen, weer positief in het leven staan.

Wat is emotieve therapie
Emotieve therapie is een methode om je hoofd en gevoel weer in overeenstemming met elkaar te brengen. Waarbij bijna alle reguliere methodes, psycholoog, psychiater, mindfulness, enz. daarbij focussen op het (proberen) te veranderen van je denkproces, werkt emotieve therapie met het veranderen van je gevoel. Precies gezegd: je lost opgeslagen negatieve gevoelens op, waardoor je hoofd niet meer in verwarring raakt tussen wat volgens jou hoort en wat je voelt. Om het gevoel op te lossen hoeft niet gerepeteerd en geoefend te worden, zoals bij de meeste therapieën. Simpelweg met een sessie wordt het gevoel dat blokkerend werkt opgelost. Daarna heeft je denken weer ruim baan, wat als erg verruimend wordt ervaren.

Ook wanneer je niet precies weet wat de oorzaak is kun je met deze therapie veranderen. Dit is van belang bij blokkerende gevoelens uit je kinderperiode.

Kinderen kunnen daardoor ook prima geholpen worden met emotieve therapie. Er hoeft niet gezocht te worden waarom ze bang, boos, verdrietig of opstandig zijn. Tenslotte weten ze dat vaak ook niet. Wel kunnen ze vertellen wanneer ze het hebben. Dat is de ingang om het gevoel op te lossen. En daarbij zijn kinderen nog niet gehinderd door levenservaringen en beperkingen en kunnen dit eigenlijk nog sneller dan volwassenen. Instant effect! Bij kinderen wordt dan niet met 9 sessies gewerkt, maar met 1 losse sessie (en een intake).